www.matnmatlab.mahblog.com دانستنیها - با هم بودن لذت بخش تر از جدا بودن ما انسانیم زندگی را زیبا کنیم

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با هم بودن لذت بخش تر از جدا بودن ما انسانیم زندگی را زیبا کنیم
قالب های وبلاگ آمادهدایرکتوری وبلاگ های ایرانیانپارسی بلاگپرشین یاهو
در انتخاب دوست، آزمودن را مقدّم دار ؛ زیراآزمودن، معیار جدا سازِ میان نیکان و بدان است . [امام علی علیه السلام]
نویسنده : میثم:: 88/6/12:: 2:8 صبح
موقع آشپزی ورزش کنید!
این هفت حرکت ورزشی را می توانید در حین درست کردن شام یا کمی قبل از آن انجام بدهید تا هم خستگی از تن تان بیرون برود، هم قدمی به سوی تناسب اندام و سلامت خودتان برداشته باشید.
بالا بردن بازو بالا بردن بازوروی صندلی بنشینید و دستان خود را باز کرده و در دو طرف شانه هایتان بالا ببرید،به صورتی که کف دستان به سمت جلو باشد.سپس در طی 5 ثانیه دستان خود را به بالای سر ببرید و سعی کنید در امتداد گوش هایتان قرار گیرد و به جلو یا عقب منحرف نشود. 5 ثانیه در این حالت نگه دارید و بعد در مدت 5 ثانیه آن را به حالت اول برگردانید. 5 بار این حرکت را تکرار کنید.
کشش ناحیه پشت روی یک صندلی بنشینید. کف پاهای خود را به صورت صاف روی زمین قرار دهید. دستان خود را درناحیه جلوی زانوی پای راست به صورت قلاب درآورید. به سمت جلویی زانوی راست تا جایی که می توانید خم شوید. 3 ثانیه در هنگام خم شدن و 3 ثانیه در هنگام برگشتن به حالت اول وقت بگذارید و این کار را با هر طرف، 4 بار تکرار کنید.
حرکت دایره‌ای پا حرکت دایره ای پادر حالی که نشسته اید، پای راست خود را روی پای چپ قرار دهید و در طی زمان 4 ثانیه ای، پای خود را به سمت راست بیاورید و با آن دایره ای را در فضا ترسیم کنید و این حرکت را برای هر پا 9 بار تکرار کنید.
بالا بردن پا موازی زمین بلندکردن پاروی صندلی بنشینید، در حالی که کف پایتان روی زمین به صورت صاف قرار گرفته است.یک پای خود را در مدت 5 ثانیه از مفصل زانو باز کنید و بالا بیاورید،به صورتی که آن پا به صورت موازی با زمین قرار بگیرد. 5 ثانیه در این وضعیت نگه دارید.با پای دیگر هم تکرار کنید.در مجموع 9 بار این حرکت را انجام دهید.
جلوگیری از واریس بالا بردن پاشنهاین حرکت برای تقویت عضلات پشت ساق پا و پیشگیری یا کاهش شدت واریس،مفید است.در حالی که پاهای شما 10 سانتی متر از هم فاصله دارند، پشت صندلی بایستید.دست چپ شما روی پشتی صندلی و دست راست تان روی ناحیه لگن تان باشد.در طی 2 ثانیه روی انگشتان پای خود بلند شوید و طی 2 ثانیه به سر جای اول خود بازگردید. این حرکت را 9 بار تکرار کنید.
حرکت نشستن به وسیله صندلی تغییر وضعیت پشت صندلی بایستید و دست هایتان را بالای دسته صندلی بگذارید.به آرامی حرکت نشستن را انجام دهید و ناحیه لگن خود را تا جایی پایین بیاورید که زانوهای شما از انگشتان پایتان جلوتر نرود.2 ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس در مدت 2 ثانیه شروع به بلند شدن کنید.سعی کنید پاشنه پایتان به صورت صاف روی زمین قرار بگیرد.این کار را 7 بار تکرار کنید.

بالا بردن زانوها طوری بایستید که صندلی در کنار یکی از دستان شما قرار گیرد. ابتدا دست چپ خود را روی قسمت بالای دسته صندلی قرار دهید. کمر خود را صاف نگه دارید و پای خود را از ناحیه زانو به آرامی تا جایی که می توانید بالا بیاورید و سپس به آرامی آن را پایین بیاورید. در تمام مدت این حرکت سعی کنید کمر خود را صاف و بدون خمیدگی نگه دارید. این حرکت را 5 بار تکرار کنید.
در حالی‌که نشسته‌اید، پای راست خود را روی پای چپ قرار دهید و در طی زمان 4 ثانیه‌ای، پای خود را به سمت راست بیاورید و با آن دایره‌ای را در فضا ترسیم کنید و این حرکت را برای هر پا 9 بار تکرار کنید.

بلندکردن پاروی صندلی بنشینید،در حالی‌که کف پایتان روی زمین به صورت صاف قرار گرفته است.یک پای خود را در مدت 5 ثانیه از مفصل زانو باز کنید و بالا بیاورید،به صورتی که آن پا به صورت موازی با زمین قرار بگیرد. 5 ثانیه در این وضعیت نگه‌دارید.با پای دیگر هم تکرار کنید.در مجموع 9 بار این حرکت را انجام دهید.








چگونه در هوای گرم ورزش کنیم؟
متأسفیم، ولی شما هنوز هم قادرید پیاده روی کنید، به آرامی بدوید یا دوچرخه سواری کنید، بدون آن‏که دچار گرما زدگی شوید. تنها کافی است که این نکات را در نظر داشته باشید:
بنوشید قبل از آن‏که تشنه شوید پس از آن‏که دچار عطش شوید، 3 درصد آب بدنتان را از دست داده‎اید. برای اجتناب از این موضوع، کافی است چند ساعت قبل از شروع به کار، 2تا 3 فنجان مایع بنوشید. 10 دقیقه قبل از خروج 1 فنجان دیگر نیز بنوشید، و در حین ورزش، هر 15 تا 20 دقیقه 1 بار، یک فنجان دیگر مایع بنوشید. حتی اگر در حال شنا کردن هستید، از همین رویه پیروی کنید، چون احاطه شدن توسط آب به این معنی نیست که آب کافی به بدنتان می‏رسد و آب از دست نمی‏دهید.
گاه و بی‏گاه چیزی بخورید افرادی که رژیم می‏گیرند، اغلب روی گرمای تابستان به‏عنوان عاملی برای کاهش اشتهای خود حساب می‏کنند، اما ورزش کردن بدون انرژی کافی می‏تواند برای بدن خطرناک باشد. هیچ‏کس توصیه نمی‏کند که یک بشقاب بزرگ ماکارونی بخورید، اما اگر می‏خواهید به قصد ورزش کردن خانه را ترک کنید، غذاهای سبکی مثل کاهو، هویج، گریپ فروت، سیب، بهترین انتخاب در هوای گرم هستند، چون این قبیل میوه‏ها و سبزی‏ها به‏طور طبیعی سرشار از آبند.
از ورزش کردن در ساعات اوج گرما خودداری کنید در ساعات قبل از 10 صبح، و پس از 3 بعد از ظهر پیاده روی کنید. به جای راه رفتن یا دویدن در پیاده‏رو، که نور خورشید را جذب می‏کند، روی جاده‏های خاکی حرکت کنید.
با تشریفات کامل راهی ورزش شوید! برای جلوگیری از جذب نور خورشید، و برای بازتاباندن تشعشات آن از لباس‏های شل، سبک، و با رنگ روشن استفاده کنید. از پارچه‏هایی نظیر پارچه‏های نخی استفاده کنید که عرق بدن را جذب می‏کنند و به آن اجازه خروج از بدن را می‏دهند. سرتان را هم فراموش نکنید، استفاده از یک کلاه با حداقل 10 سانتی‏متر لبه بهترین محاظ صورت شماست.
ضد آفتاب را فراموش نکنید هر 2 ساعت یک‏بار کرم ضدآفتابتان را تجدید کنید. Spf – 30 یا بالاتر را به شما توصیه میکنیم.
سوختگی‏ها فقط باعث آسیب به سیما و ظاهر شما نمی‏شود، بلکه دمای بدنتان را نیز افزایش می‏دهند.







پیشگیری از آسیب‌های ورزشی بخصوص در کودکان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. در هنگام ورزش باید به این 10 نکته اساسی توجه ویژه کرد: پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در کودکان به علت رشد جسمی‌شان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد... در هنگام ورزش کودکان باید به این 10 نکته اساسی توجه ویژه کرد: 1. بدن‌سازی مناسب برای ورزش
2. اجتناب از تمرین بیش از حد
3. محیط مناسب برای رقابت
4. بهبود کامل آسیب قبلی
5. نظارت مناسب و دقیق طی تمرین
6. تغییر قوانین در شرایطی که تکنیک‌ها یا تاکتیک‌ها بر خطر آسیب‌دیدگی می‌افزایند
7. آموزش بیومکانیک صحیح حرکات در ورزش مورد نظر
8. استفاده از ابزار و وسایل مناسب
9. ارزیابی جسمانی کامل قبل از شرکت در فعالیت
10. همسان‌سازی مناسب رقابت‌کنندگان




پیاده روی ورزش بسیار خوبی برای تعداد زیادی از افراد است.
اگر شما نیز پیاده روی می‌کنید و قصد دارید حین پیاده روی کالری بیشتری بسوزانید این مقاله به شما کمک می‌کند.
پیاده روی فعالیت بسیار مفیدی است و نه تنها عضلات را تقویت می‌کند بلکه برای مهمترین عضله بدن یعنی قلب نیز مفید است.
پیاده روی در هر زمان و مکانی می‌تواند انجام شود و اگر به درستی انجام شود می‌تواند کالری بسوزاند. البته اگر شما به قصد کنترل وزن پیاده روی می‌کنید باید کمی بیشتر فعالیت کنید تا میزان کاهش وزن را به حداکثر برسانید. در اینجا راههایی برای اینکه بتوانید حین راه رفتن کالری بیشتری بسوزانید توصیه شده است.
سرعت خود را متناوبا تغییر دهید: پیاده روی ای که تمام مدت با گامهای یکنواخت انجام شود کالری کمتری مصرف می‌کند. به جای اینکه در پیاده روی سرعت ثابت و گامهای یکنواخت داشته باشید، سه دقیقه آهسته راه بروید و سپس به مدت سه دقیقه سرعت خود را افزایش دهید و دوباره آهسته راه بروید. سرعت شما در گام تند باید به حدی باشد که نتوانید به راحتی صحبت کنید. در این سه دقیقه بر روی حرکات خود تمرکز بیشتری داشته باشید. می‌توانید این دوره‌های سه دقیقه‌ای آهسته- سریع را تا پنج مرتبه تکرار کنید تا کل زمان پیاده روی شما 30 دقیقه باشد. این کار باعث می‌شود که کالری بیشتری بسوزانید و به علاوه میزان تحمل پذیری و استقامت خود را نیز افزایش دهید.
بر روی سطوح نرم پیاده روی کنید: در مقایسه با پیاده روی بر روی سطح خیابان و سنگفرشها، پیاده روی بر روی شن کالری بیشتری مصرف می‌کند. راه رفتن بر روی شنها نسبت به سطوح صاف دیگر 50% کالری بیشتری می‌سوزاند. اگر به ساحل دریا دسترسی ندارید، راه رفتن بر روی خاکهای نرم و حتی برف را امتحان کنید. پیاده روی بر روی هر سطح نرمی که پای شما کمی در آن فرو رود نسبت به سطوح صاف کالری بیشتری مصرف می‌کند.
همه ی بدن را درگیر کنید: هنگامی که راه می‌روید به جز پاها تا آنجا که می‌توانید از سایر اعضای بدن نیز استفاده کنید.
شانه ها، قفسه سینه، بازوها و دستها را متناسب با حرکت بدن حرکت دهید. هر چه بیشتر حرکت کنید کالری بیشتری می‌سوزانید. اگر حرکات بدن را جزیی از پیاده روی معمول خود کنید با این کار کالری بیشتری مصرف خواهید کرد.
موسیقی گوش کنید: مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که هنگام ورزش کردن به موسیقی‌های گوش می‌کنند سخت‌تر و طولانی‌تر از افرادی که بدون موسیقی ورزش می‌کنند به فعالیت می‌پردازند.
از شیبها استفاده کنید: اگر بیرون از خانه پیاده روی می‌کنید مسیر خود را طوری طراحی کنید که شامل سطوح شیب دار و تپه‌های کوچک باشد. بالا رفتن از شیبها باعث می‌شود که ضربان قلب شما افزایش پیدا کند و چربی بیشتری بسوزانید. سعی کنید با همان سرعت و گامهایی که در سطح صاف پیاده روی می‌کردید از شیبها بالا بروید. با افزودن مقداری شیب به پیاده روی خود، علاوه بر مصرف کالری بیشتر، استقامت شما نیز افزایش خواهد یافت و عضلات شما قوی خواهند شد.
کمی سنگینتر: می توانید یک جلیقه یا ژاکت سنگین بپوشید تا هنگام راه رفتن کالری بیشتری مصرف شود. اگر نمی‌خواهید چنین کاری انجام دهید می‌توانید از یک کیف کوله پشتی که حاوی چند کتاب باشد استفاده کنید و آن را در هنگام پیاده روی حمل کنید. از حمل وزنه یا چیزهایی که باید با دست حمل شوند خودداری کنید زیرا خطر آسیب دیدگی شما افزایش می‌یابد.
یک همراه پر انرژی: یک همراه مشتاق، علاقمند و پر انرژی می‌تواند موجب فعالیت بیشتر شما شود و شما کالری بیشتری بسوزانید. هنگامی که چنین فردی همراه شما گام بردارد قطعا در فعالیت بیشتر شما موثر خواهد بود.





نقش فعالیت بدنی در تنظیم وزن بدن : دو نوع فعالیت بدنی فعالیت‌های هوازی: به فعالیت هایی گفته می‌شود که میزان ضربان قلب و تنفس را افزایش دهد.
فعالیت قدرتی و انعطاف پذیر: این فعالیت‌ها می‌تواند باعث حفظ استحکام استخوان‌ها شود. این ورزش‌ها وزن بدن را تحمل می‌نماید مانند یوگا، حرکات موزون.
بخشی از فعالیت‌های بدنی روزمره:* پیاده روی * دوچرخه سواری * شنا با ورزش‌های آبی هوازی* بدمینتون* بسکتبال* حرکات موزون * شرکت در انجام کارهای منزل * استفاده از پله بجای آسانسور
مزایای فعالیت بدنی منظم * کمک به ساخت و حفظ استخوان ها، ماهیچه‌ها و مفاصل
* کنترل وزن بدن
* کاهش عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دوم و برخی سرطان‌ها مانند سرطان کولون کمک به کنترل فشار خون و کاهش افسردگی و اضطراب.
فعالیت بدنی و تغذیه فعالیت بدنی و تغذیه در کنار هم برای سلامت کامل لازم است. به عنوان نمونه فعالیت بدنی مقدار کالری مصرفی شما را افزایش می‌دهد. ورزش رسیدن به وزن مطلوب و از دست دادن وزن اضافی را آسانتر می‌نماید. ممکن است برای کاهش وزن یا برقراری و نگهداشتن وزن در حد ایده آل 30 دقیقه ورزش کافی نباشد.
فعالیت بدنی و تغذیه با هم به روش‌های مختلف برای کنترل وزن بکار می‌روند.
افزایش نیاز به انرژی ناشی از ورزشی به شما این امکان را می‌دهد که غذای بیشتری مصرف نمایید که خود این مسئله باعث می‌شود مواد مغذی مورد نیاز بیشتر به بدن برسد.
چگونه به فرزندان خود کمک نماییم تا فعال باشند؟کودکان نیز می‌توانند از مزایای فعالیت‌های بدنی به روش‌های مختلف سود ببرند. حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی روزانه می‌تواند مفید واقع شود.
والدین می‌توانند:* الگوی مناسب برای فرزندان شوند به عنوان مثال: هر کدام از اعضای خانواده در فعالیت‌های دسته جمعی شرکت نموده و فرزندان را نیز شرکت دهند.
* فرزندان خود را تشویق نمایند تا در منزل و مدرسه پرتحرک باشند و با دوستان خود بازی کنند.
* بازی‌های کامپیوتری و تماشای تلویزیون و دیگر بازی‌های غیرفعال را محدود نمایند.
فعالیت‌های فیزیکی برای کودکان روزانه 1 ساعت فعالیت‌های زیر را انجام دهید:* طناب بازی * دوچرخه سواری * پیاده روی* بازی‌های توأم با دو در مدرسه * شرکت در برنامه‌های ورزشی خارج از مدرسه
با رعایت یک الگوی غذایی صحیح و فعالیت بدنی مناسب می‌توان به وزن مطلوب رسید.





نکاتی توصیه شده برای سلامتی شما :
با رعایت این نکات ساده می‌توانید به پیشگیری از بیماریها و حفظ سلامتی خود و خانواده‌تان کمک کنید؛ پس سنجیده عمل کنید!
نکات توصیه شده برای سلامت کودکان و بزرگترها

1- به عنوان نوشیدنی از شیر کم چربی یا آب استفاده نمایید و مصرف نوشابه را به حداقل برسانید.
2- درصورت امکان اعضای خانواده باهم غذا بخورید.
3- میان وعده های سالم انتخاب نمایید مانند میوه تازه- سبزیجات- بیسکویت ساده- نان و پنیر و از مصرف شکلات- کاکائو- آبنبات- چیپس و پفک خودداری نمایید.
4- به فرزند خود اجازه دهید که خود مشخص کنید که چه میزان غذا مصرف نماید (او را مجبور نکنید همه غذای اصلی خود را مصرف نماید).
5- غذا و تنقلات را به عنوان پاداش به کار نبرید.6
- غذا را به آرامی میل نمایید تا پیام سیری به مغزبرسد (حدوداً 20 دقیقه طول میکشد تا پیام سیری به مغز برسد).
7- زمان استفاده از کامپیوتر و تلویزیون را محدود نمایید.
8- اتومبیل خود را درمکانی دوتر از مقصد پارک نمایید تا مسیری را به همراه فرزند خود پیاده روی نمایید.
9- بجای آسانسور از پله استفاده نمایید.
10- اگر با اتوبوس به مدرسه می روید یک ایستگاه جلوتر پیاده شوید تا مسیری را پیاده بروید.
11- در کارهای منزل از کودکان همکاری بخواهید.
12- از وسایل ورزشی مانند (دوچرخه ساکن و غیره) درمنزل استفاده نمایید.
13- تعطیلات آخر هفته به کوهنوردی دوچرخه سواری و پیاده روی بپردازید.


  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()

    نویسنده : میثم:: 88/6/12:: 2:8 صبح
    شخصیت ورزشی شما چگونه است؟ بهترین دوست شما علاقه‌ی شدیدی به یوگا دارد و قسم میخورد که یوگا زندگی او را تغییر داده است. بنابراین شما در یک سالن ورزشی شروع به تمرین یوگا میکنید. ولی بعد از 10 دقیقه حرکت، احساس خستگی میکنید، راحت نیستید و مرتباً به اطراف نگاه میکنید تا شاید کسی را بیابید که این حرکات را بهتر از شما انجام میدهد.
    در کلاس چرخش روی پا، انتظار داشتید که با دیگران به رقابت بپردازید. ولی انتظار نداشتید که بعد از 10 دقیقه (دوباره) تلاش، به نفس نفس بیفتید در حالی که افراد 65 ساله در کنار شما، با برنامه‌ی کلاس پیش میروند. لازم به گفتن نیست که این کلاس برای شما مناسب نیست.
    برای بسیاری از مردم، این اتفاقی است که بعد از تلاش مکرر می افتد. آنها چیز جدیدی را امتحان میکنند، ولی به علت ناامیدی، خستگی، دشواری کار و یا به دلیل اینکه دچار رنجش میشوند، آن را رها میکنند. آیا بخت و اقبال به شما اجازه نمیدهد که یک ورزشکار غیرحرفه‌ای باشید؟ لزوماً نه. فقط باید فعالیت‌هایی را بیابید که با شخصیت ورزشی شما متناسب است.
    وقتی شور و شوق جدیدی برای ورزش میابید، با این همه اشتیاق به راحتی متقاعد میشوید. فکر میکنید به یک تشک تاتامی مخصوص یوگا و یا یک جفت کفش اسکیت با زانو بند نیاز دارید. ولی قبل از اینکه کاری بکنید، و با دلسردی همه چیز را تمام کنید، برای اینکه به شخصیت ورزشی خود پی ببرید، چند سوال از خود بپرسید و برنامه‌ای برای ورزش انتخاب کنید تا همیشه با انگیزه باشید.
    جغد یا چکاوک؟ اول، ساعاتی که بدن خود را برای فعالیت آماده میبینید را پیدا کنید. Pamela Peeke، نویسنده‌ی کتاب مقابله با چاقی بعد از چهل سالگی و استادیار پزشک در دانشگاه مریلند میگوید: اگر فردی هستید که صبح زود از خواب برمیخیرید و تمایل دارید صبح ورزش کنید، شب زود بخوابید و صبح ورزش کنید. اگر مثل یک جغد هستید، اواخر ظهر و یا در هنگام غروب آفتاب به ورزش بپردازید. اگر مثل جغد هستید، همانند چکاوک و یا برعکس رفتار نکنید. چون به آن پایبند نخواهید ماند. ممکن است فکر کنید که از یوگا متنفرید، ولی شاید شما فقط از بیدار شدن در ساعت 5:30 صبح و رفتن به سالن ورزش بیزارید.
    سپس، از خود سوالاتی در مورد دیگر افراد بپرسید. آیا آنها باعث ایجاد انگیزه در شما میشوند؟ و یا شما را عصبی میکنند؟ موجودی اجتماعی هستید، و یا عقابی که فقط تنها پرواز میکند؟ Melanie Polk، مدیر آموزش تغذیه در انستیتو تحقیق بروی سرطان میگوید: برای برخی از مردم ورزش باید نوعی فعالیت اجتماعی باشد. آنها باید بتوانند در فضای آزاد دوستانشان را ببینند، با آنها صحبت کنند و انگیزه‌ی لازم را برای رسیدن به هدف در یکدیگر ایجاد کنند. دسته‌ی دیگر دوست دارند در هنگام ورزش تنها و در آرامش باشند. دویدن، شناکردن و دوچرخه‌سواری بهترین فعالیت‌های انفرادی هستند. بعضی از ورزش‌ها را میتوان مطابق با سلیقه‌ی شخصی انجام داد. اگر به دویدن علاقه دارید ولی نمیخواهید به تنهایی این کار را انجام دهید، میتوانید در یکی از باشگاه‌های دوندگان گروهی ثبت نام کنید. موضوعات ذهن- جسم در بخشی از فیلم بوسه‌ی جسیکا استین، قهرمان زن داستان، ورزش مورد علاقه‌ی یکی از دوستانش، یوگا را می آزماید. او چارزانو مینشیند، عمیق نفس میکشد و ساعت را که حرکت نمیکند بطور اجمالی برانداز میکند. جسیکای عصبی، وحشت زده و پرانرژی، یک دونده است. او میخواهد با ورزش به موقعیتی در اجتماع دست پیدا کند. دوست وی، که از لحاظ باطنی و روحی بسیار متمرکز است، از آرامش و تمرکز حواسی که یوگا برایش بوجود می آورد لذت میبرد.
    اگر شما مثل دوست جسیکا هستید، فعالیتی را انجام دهید که بوسیله‌ی آن بتوانید اعماق وجود خود را تجربه کنید. چیزی مثل یکی از انواع یوگا، پیلیتس یا تای-چی. Peeke میگوید: شاید تلاش بروی دستگاه دو ثابت برای شما مفید نباشد.
    در حالی که بعضی از مردم در هنگام ورزش به باطن توجه میکنند، دیگران به ظاهر نگاه میکنند.
    Peekeشاید نیاز به یک هدف دارید؟ آیا از جمله افرادی هستید که وقتی برایتان ضرب العجلی تعیین شود به بهترین نحو تلاش میکنید؟ اگر برای مسابقه‌ای که سه ماه دیگر برگذار خواهد شد اکنون ثبت نام کنید، هر روز برای پوشیدن کفش‌های ورزش خود دلیل مناسبی دارید. اگر تمایلی به رقابت ندارید، و فقط میخوهید در آخر کار پاداشی بگیرید، به اهداف دیگری فکر کنید. در یک کلاس چرخش بروی پا نام نویسی کنید. در نهایت پاداش شما دوچرخه سواری پاییزی در B&Bs زیبا در نیو اینگلند خواهد بود.
    البته تمایلات افراد به سادگی در یک چهارچوب نمیگنجد. اینکه تنها دویدن را دوست دارید، صرفا به این معنی نیست که از کلاس پیلیتس متنفر خواهید بود. و اگر از حرکات آهسته تای-چی که بازتاب تفکر هستند، لذت میبرید، به این معنی نیست که کلاس کیکبوکسینگ گام-سریع، ایجاد تکان و جنجال در شما خواهد کرد. زمانی که "خود ورزشکار" را یافتید، چیزهایی را امتحان کنید که مناسب موقعیت خاصی نیستند. Polk میگوید: ورزش و فعالیت های فیزیکی باید همانند الگوهای مصرف غذا، برای هر فرد خاص مجزا شوند و بصورت فردی در بیایند. از خودتان بپرسید هنوز مطمئن نیستید که چه نوع شخصیت ورزشکاری دارید؟ این تست را امتحان کنید. 1- وقتی در مورد فعالیت های فیزیکی فکر میکنم: الف – مشتاقم تا کفش های ورزشیم را بپوشم
    ب – واقعا میخوام ورزش کنم ولی احتیاج به نوعی تحریک دارم
    ج – حتی از فکر کردن به آن هم میترسم ولی اگر حرکتی انجام دهم خوشنود خواهم شد 2- ار ورزش کردن لذت میبرم اگر: الف – به تنهایی ورزش کنم
    ب – بصورت تیمی یا گروهی ورزش کنم
    ج – با یک یا دو تن از دوستانم ورزش کنم 3- من ورزش میکنم چون: الف – میخواهم زیبایی اندامم حفظ شود، لاغر شوم و یا برای سلامتی ورزش میکنم
    ب – میخواهم دوستانم را ببینم و از اتفاقات خبردار شوم
    ج – هوا خوب است یا اینکه من این هوا را دوست دارم
    4- وقتی در یک فعالیت فیزیکی گروهی شرکت میکنم، معمولا: الف – طرح ریزی اصلی فعالیت را هماهنگ با زمان من انجام میدهم
    ب –اگر فرد دیگری برنامه ریزی کرده باشد یا کلاس تشکیل بدهد شرکت میکنم
    ج – وقتی حوصله ی فعالیت داشته باشم سریعا اقدام میکنم 5- دیگران من را به عنوان فردی میشناسند که: الف – رهبر گروه هستم
    ب – از اعضای تیم هستم
    ج – فردی که با ایده های خوب پیشقدم میشود 6- از فعالیت های فیزیکی ای لذت میبرم که: الف – با روش من پیاده شوند
    ب – توسط یک حرفه ای، مربی یا یک گروه اجرا شوند
    ج – فقط بر خودم تکیه کنم
    برای هر جواب، به ترتیب زیر امتیاز دهید:
    الف = یک امتیاز
    ب = دو امتیاز
    ج = سه امتیاز
    با توجه به مجموع امتیازات، اگر: 6-9 امتیاز دارید: شما فردی هستید که در خود انگیزه ایجاد میکنید
    10-14 امتیاز دارید: شما باید عضوی از یک تیم باشید
    15-18 امتیاز دارید: شما فقط به خودتان تکیه میکنید
    شخصی که در خودش انگیزه ی لازم را ایجاد میکند شما ایجاد ساختار و سازمانبندی را دوست دارید. برنامه ی ریزی برای ورزش و عمل به آن نسبتا برای شما آسان است. اما ممکن است علاقه ی خود را نسبت به روال عادی کارتان از دست بدهید. سعی کنید فعالیت های تازه ای را به کارتان اضافه کنید مثل دوچرخه یا موتورسیکلت سواری، قایقرانی، نوعی باغبانی و یا راهپیمایی. یا سعی کنید ورزشهای مورد علاقه را تغییر دهید، مثلا پیاده روی، شنا، و وزنه برداری را در روزهای متفاوتی از هفته انجام دهید. بازیکن تیمی برای شما، ورزش راهی است برای انجام کارهای اجتماعی و در ارتباط بودن با خانواده و دوستان. فعالیت های گروهی و یا شرکت در کلاس یک انتخاب طبیعی برای شماست. ثبت نام در یک کلاس ورزشی؛ جمع کردن گروهی از دوستان برای پیاده روی؛ پیوستن به یک تیم ورزشی یا ورزشهای باشگاهی مثل بولینگ، سافتبال و یا تنیس دو نفره، از کارهایی است که شما به آنها علاقه دارید. فرد خود انگیخته شما آزادی را دوست دارید و از پیروی از مقررات سفت و سخت بیزارید. چیزهای که میتوانند شما را تحریک به ورزش کنند ممکن است شامل زنگ تلفن دوستی که به یک بازیکن برای بازی گلف نیاز دارد، راهپیمایی در جنگل برای لذت بردن از یک روز زیبا و یا پیاده روی تا یک فروشگاه وقتی که نیاز به خرید دارید، باشند. این فعالیت ها عالی هستند، ولی حتما در بیشتر روزها فعالیت کنید.


  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()

    نویسنده : میثم:: 88/6/9:: 1:24 عصر

    چطور اطلاعات مغز ذخیره میشوند؟

    تعدادسلول های عصبی یا نورونها در مغز به اندازه ی تعدادستارگان کهکشان راه شیری یا     166 برابرجمعیت م

     

    روی کره ی  زمین یعنی حدود هزار میلیارد است.

     

    این نورون ها یاسلول های تخصص یافته ی مغزدر غشای بوشا ننده ی بیرونی خود تکا نه های التریکی کم  ولتاز

     

    ایجاد کنند. درواقع اگر کل قدرت الکتریکی  سلول مغز را جمع  کنیدمی توانید تنها یک  لامپ  10 وات  را روشن

     

    کنید .این ضربان های الکتریکی در طول دنباله های رشته مانند تخصص یافته ی این سلولها که آکسون نام دارند

     

    حرکت می کنند و در انتها باعث رها شدن مواد شیمیایی می شوند  که پیام را به سایر بخشهای مغز منتقل می کنند.

     

    به نطر می رسد همین ضربان های الکتریکیکه ما هیتی دو تایی دارند  اطلاعاتی در بارهی دنیای خارج را حمل

     

    می کنند:این که من چه چیزی را می بینم؟این که من گرسنه هستم؟ این که در کدام مسیر حرکت کنم ؟وغیره.

     

    هنگامی که به عم مغز می رسیم به گرو هایی از نرون ها برخو رد میکنیم  که در پدیده های پیچیده تر مانند یاد آو

     

     

    آوری  وقایع  قضاوت بر مبنای  ارزشها شبیه سازی آینده های محتمل  ومانند این ها دخیل هستند. در چنین جا ها

     

    رمزگشایی از این پیام های الگتریکی بسیار مشکل می شود.

     (در صورتی که این مطلب را کپی کردید نام وبلاگ را هم بنویسید.)



  • کلمات کلیدی : دانستنیها
  • نظرات شما ()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    101033:کل بازدید
    4:بازدید امروز
    0:بازدید دیروز
    پیوندهای روزانه
    درباره خودم
    با هم بودن لذت بخش تر از جدا بودن ما انسانیم زندگی را زیبا کنیم
    میثم
    این وبلاگ حد اقل هر روز و حداکثر هر هفته اطلاعات و مطالب جدیدی اضافه میگردد لطفا نظر هم بگذارید و من رو برای خدمت هر چه بیشتر به شما برای مطلع ساختنتون و بالا بردن اطلاعاتتون یاری کنید با تشکر
    حضور و غیاب

    یــــاهـو

    لوگوی خودم
    با هم بودن لذت بخش تر از جدا بودن ما انسانیم زندگی را زیبا کنیم
    لینک دوستان

    خزرفارس
    هر مطلبی به صورت متن

    دسته بندی یادداشت ها
    آموزش آشپزی[9] . پزشکی[3] . اطلاعیه[2] . تغذیه[2] . تناسب اندام[2] . توجهات . جلوگیری از پوکی استخوان . خزرفارس . دانستنیها . دانلود نرم افزار فتوشاپ . دعوت به همکاری . دو وبلاگ عالی . دیدن شبکه های ماهواره ای از روی اینترنت . دکوراسیون . رپیدفایر بازی جنگی جاوا RapidFire java game for mobile . زندیگینامه کریس رونالدو . سندرم روده . عکس ترین‌ها . فرمت جاوا . فیلم . لطیفه(جوک) . مجموعه آرم ها و لوگو های انگلیسی . مجموعه عکسهای طبیعت زیبای زیبا . نرم افزار رایگان مدیریت دانلود Orbit Downloader 2.8.9 . نکاتی درباره تزئینات پنجره . افزایش سرعت سیستم با Auslogics Disk Defrag 2.1.2.50 . اندام ساعت شنی . بازی جاوا . بازی موبایل Indiana Jones and the Lost Puzzles با فرمت جاوا . بیماری پارکینسون . بیوگرافی لیونل مسی . پرتاب موشک هاوک در بازی جذاب . پزشکی . آموزش ویندوز 7 . آموزش کامل قرار دادن لینک ( تگ a ) . آنفلوآنزای جدید H?N? . آنفلوآنزای جدید H?N? / . اس ام اس . اس ام اس های جدید 88(sms) . استفاده از شکلک های جذاب در هر مکان . اطلاع از تماس افراد هنگام اتصال به اینترنت! . پیرمردی در اوهایو . تاریخچه بسکتبال . تاریخچه فوتبال . تبادل لینک خزر فارس با همه سایت ها . تبادل لینک با سایتها و وبلاگها . تصاویر متحرک زیبا برای موبایل . TouchoBurpo v1.0 . UltraISO PE 9.3.5.2716 نسخه ویژه .
    بایگانی
    پزشکی
    ورزشی
    تغذیه
    آموزش آشپزی
    تبلیغات
    دانستنیها
    کدهای وبلاگ
    خانه داری
    موبایل
    آموزش ویندوز
    نرم افزار
    عکس و تصویر
    اشتراک
     

    کدهای جاوا وبلاگ

    قالب وبلاگ

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    دانستنیها - با هم بودن لذت بخش تر از جدا بودن ما انسانیم زندگی را زیبا کنیم
    سفارش تبلیغ
    <{LinkBox}>
    کد لینک باکس

    سفارش تبلیغ
    < Linke!--